De meest voorkomende startup problemen en hoe ze op te lossen
Een jong bedrijf dat nog aan het groeien is heeft veel voordelen. Een van de belangrijkste voordelen is dat het dynamisch is en snel veranderingen kan maken als het de verkeerde kant op stuurt. Dit is een groot voordeel tegenover grote bedrijven die heel langzaam van koers veranderen. Maar tegelijkertijd zijn kleine bedrijven ook gevoelig en kleine problemen grote problemen voor ze worden. Daarom bespreken we in dit artikel de meest vaak voorkomende problemen die startups tegenkomen en hoe ze deze het beste kunnen oplossen.
Mislukte betalingen
Iets wat ontzettend lastig kan zijn voor startups zijn betalingen die niet uitgevoerd worden door klanten. In dat geval moet er een incassobureau zoals incassobureau Lawpoint worden ingeschakeld om ervoor te zorgen dat de betalingen alsnog voldaan worden. Dit kan natuurlijk extra kosten met zich meebrengen en dat is niet iets waar een startup op zit te wachten. Daarom kun je het beste een kwalitatief hoog incassobureau zoeken.
De juiste mensen vinden
Bepaalde vaardigheden zijn niet alleen cruciaal voor uw bedrijf om te overleven, maar ook om te groeien. Het kennen van de exacte vaardigheden die nodig zijn – en hoe je die essentiële mensen kunt krijgen – kan bepalen hoe goed je startup gedijt. Vertragingen bij het vinden van het juiste personeel zullen niet alleen waardevolle tijd verspillen, maar ook leiden tot ernstige knelpunten, misschien de uitrol van nieuwe producten of diensten vertragen. Dit zijn vertragingen die een startup zich niet kan veroorloven.
Je hebt misschien ook de verkeerde mensen ingehuurd, en hun tekortkomingen kunnen duidelijker worden naarmate een startup groeit, vooral als ze de verkeerde rollen hebben. Dit gebeurt wanneer een startup uitzet en de scheuren plotseling verschijnen. Zoals John Laven, CEO van Currency Cloud, schreef: het vinden van de juiste mensen kan echter ook waardevolle tijd opeten die kan worden besteed aan andere delen van het bedrijf.
Sommige startups ondervinden problemen omdat ze onvoldoende middelen hebben gestoken in marketing en verkoop. Soms negeren ze volledig en vertrouwen ze op mond-tot-mondreclame, of als ze een SaaS zijn, dat de verkoop organisch online groeit en dat verkoop en marketing niet nodig zijn.
Het is een valse economie om erop te vertrouwen dat klanten je ontdekken, tenzij je een gezamenlijke inspanning levert om ze te laten groeien met een goed gestructureerd plan om je startup te promoten. Het is goed besteed geld.