Wat is SEO en hoe kan het jouw bedrijf verder helpen?
Wat is het precies?
SEO staat voor search engine optimization. Kort gezegd betekent dit het verbeteren van jouw positie in de Google zoekresultaten. Het proces ziet er als volgt uit: Stel, je beheert een website, omdat je bijvoorbeeld ondernemer bent en wilt dat klanten jou ook online kunnen vinden. Je bouwt deze website niet voor niets, je wilt dat mensen jouw website ook daadwerkelijk bezoeken. Daarvoor is Google erg belangrijk: Google is de belangrijkste doorverwijzende site om deze bezoekers te krijgen. Elke website staat in de Google zoekresultaten, maar hoe hoger jouw website in de rangschikking staat, des te meer bezoekers je zult krijgen. Deze hoge positie kun je realiseren met behulp van verschillende SEO-tools, waaronder linkbuilding & content marketing, waar jij als websitebeheerder op in kunt spelen.
Wat is het uiteindelijke doel?
Het uiteindelijke doel staat gelijk aan het doel van online marketing: het vergroten van omzet. Dit realiseer je met bereik en conversie. Een groter bereik creëer je door je website vindbaar te maken, door middel van SEO. De volgende stap is conversie. Dit is misschien wat lastiger, maar conversie kun je een impuls geven door de juiste mensen jouw website te laten bezoeken, en ook dit doe je weer met behulp van SEO.
Kan het jouw bedrijf verder helpen?
Kan SEO jouw website een boost geven? Waarschijnlijk wel! De vraag is nu, wil je dit zelf gaan proberen of laat je het een online marketingbureau voor je regelen? Onze tip is, probeer het eerst zelf! Het zal wat tijd kosten en misschien niet direct de resultaten leveren die je had gehoopt, maar zo leer je wel meteen hoe het moet. Daarna zou je altijd nog een online marketingbureau, zoals de Reputatiefabriek, als je er geen tijd voor hebt of als je er toch niet uitkomt.