Hoe doet de concurrentie dat toch
backlinks kopen? Jij als ondernemer hebt het behoorlijk zwaar. Je werkt je dagelijks uit de naad om je targets te behalen en om je klanten op hun wenken te bedienen. Daarnaast heb je er eigenlijk ook een dagtaak aan om jouw bedrijf te promoten. Je wil immers niet dat het op een dag zo is dat jouw bedrijf geen opdrachten heeft, en dat de markt voor jouw product bij je vaste klantenkring verzadigd is. Je bent dan ook voortdurend bezig met het promoten van jouw bedrijf. Je gaat te werk als een propper. Werkelijk iedereen die maar enigszins oren heeft naar het product wat jij te bieden heeft wordt door jou benaderd. Je wil iedereen overhalen om naar jouw bedrijf te komen. Jij wil immers jouw bedrijfszekerheid vaststellen. Een eigen bedrijf; dat is heel hard werk, dat is wat jij vertelt wanneer je op een feestje of op een ondernemersbijeenkomst komt.
De concurrentie wordt slapend rijk
Dan is daar ook de concurrentie. Die concurrent heeft het ook behoorlijk druk met zijn bedrijf, maar hij heeft veel minder werk dan jij. Het lijkt wel of de concurrent helemaal geen moeite hoeft te doen om zijn bedrijf onder de aandacht te krijgen. Zo iemand die slapend rijk wordt is voor jou heel frustrerend. Het zijn de zakenmensen waar je een hekel aan kan hebben, maar je zou ook kunnen luisteren naar wat men jou te vertellen heeft. De concurrentie die slapend rijk wordt; die heeft gewoon een punt. Wanneer je naar hun verhaal luistert hoor je niks van avonden die worden doorgebracht met het maken en plaatsen van advertenties. Je hoort niks van dalingen in de verkoop van hun producten. Je hoort positieve verhalen, en je ziet het; die concurrent heeft het beter voor elkaar. We hebben voor jou gekeken naar het verschil waardoor de concurrent zoveel beter zaken kan doen.