Waarom je moet starten met YouTube adverteren
Waarom YouTube adverteren?
Wanneer er gedacht wordt aan zoekmachine adverteren wordt er niet gelijk gedacht aan YouTube. Dit is echter onterecht. YouTube is na Google de grootste zoekmachine en is het grootste videoplatform van de wereld! Tevens is het een van de populairste social media kanalen. YouTube adverteren biedt vele mogelijkheden. Het gaat tegenwoordig verder dan een videoadvertentie voorafgaand aan het bekijken van een video. YouTube adverteren is erg interessant voor branding. Er kan een groot publiek dat mogelijk interesse heeft in de producten of diensten van jouw bedrijf bereikt worden via het platform. Daarnaast zijn er vele mogelijkheden wat advertenties betreft en is er dus altijd een geschikte optie beschikbaar.
Bereik potentiële klanten met YouTube adverteren
Uit onderzoek van Adstage blijkt dat je binnen YouTube ongeveer 10 euro per 1000 weergaven betaald. De kosten per view komen dus neer op ongeveer 1 cent. Binnen het advertentieplatform van YouTube zelf liggen de kosten vele malen hoger. YouTube adverteren via Google Ads is hierdoor een erg geschikt platform voor branding en het verhogen van de naamsbekendheid. Daarnaast is YouTube erg visueel ingesteld wat ook bijdraagt aan de voordelen.
De advertentiemogelijkheden op YouTube zijn enorm
YouTube adverteren biedt vele mogelijkheden wat advertenties betreft. Zo zijn er niet alleen mogelijkheden om te adverteren in de vorm van een video. Ook is het mogelijk om te adverteren met display banners boven de video suggesties in YouTube en boven de getoonde video. Binnen de video advertenties wordt onderscheid gemaakt tussen een aantal varianten.
TrueView video advertenties worden getoond voor, tijdens of na het bekijken van een video. Het voordeel van dit type YouTube adverteren is dat er pas wordt betaald wanneer iemand interesse heeft getoond. Dit is wanneer iemand langer dan 30 seconden of de gehele video kijkt. Bumper ads zijn korte video’s die na een andere advertentie worden getoond en kunnen niet overgeslagen worden. Deze zijn een stuk goedkoper dan TreuView video’s. Tot slot zijn er Pre-roll video’s. Dit zijn korte video’s die niet overgeslagen kunnen worden. Deze worden getoond voor, tijdens of na het bekijken van een video en er wordt betaald per weergave.